Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, Çin ile dış ticaretteki açığın giderek artmasına karşı acil önlem alınmasını istedi. Daha önce Çinli Temu'ya tepki gösteren Yorgancılar, Türkiye'deki fabrikalar kapanırken, Çin'den yapılan ithalatın 50 milyar dolara yaklaştığına dikkat çekti.
Sosyal medya mesajında T.C. Cumhurbaşkanlığı’nı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nı, Ticaret Bakanlığı’nı, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nı ve TOBB’u etiketleyen Yorgancılar, “Çin ile ticaretimizde tablo açık: ihracatımız 3,3 milyar dolarda kalırken, ithalatımız 49,6 milyar dolara ulaştı. Bu açık tesadüf değil; devlet destekleri, uzun vadeli krediler ve ucuz işgücü avantajlarıyla her geçen gün derinleşiyor. Orada yeni fabrikalar kurulurken bizde maalesef kapanıyor. Üretimi korumak ve sanayimizin sürdürülebilir geleceği için somut tedbirler artık ertelenemez, acil önlem almamız gerekiyor. Unutmayalım: "Üretim yoksa, kalkınmak hayaldir” ifadesini paylaştı.





