Geçtiğimiz hafta İzmir Kültür Park içerisinde Ada gazinosunda düzenlenen Publik Market’19 da konuşmacı olarak davetliydik. Kendine Has Konuşmalar kuşağında bizde kamp ve kamp yemekleri konusunda güzel bir söyleşi yaptık.

Üniversite yıllarında gerçekleştirdiğim, dağcılık faaliyetlerinden geliyor kamp merakım. Üniversitede Kıbrıs’ta Beşparmak dağlarında gezinmedik delik bırakmamıştık. Türkiye’de en zevkli yürüyüş rotalarından Likya Yolun yürüdüm. 535 km’lik parkur Fethiye’den Antalya’ya harika bir rota. Nefis doğal güzelliklerle doğa da vakit geçirmek, modern toplumun nimetlerinden vaz geçerek doğa da saflığı yaşamak. Bu bana hep keyif verdi. Bundan iki yıl kadar önce bir sabah uyandığımda doğadan ne kadar uzaklaştığımı düşündüm. Kendimizi iş, ev, sosyalleşme çabaları arasında nerede bulmuştuk.

Ben doğa da olmayı bu kadar seven bir insan ne olmuştu da uzaklaşmıştı. Hemen bir şeyler yapmalıydık. O gün tüm hissiyatımı WhatsApp gruplarından arkadaşlarıma anlattım. Sonra uzun zamandır görüşmediğim Tolga abim geldi aklıma. Sosyal medyada namı değer Pina. Tolga abi benim üniversiteden arkadaşım. Aynı zamanda Basketbol antrenörüm. Uzun yıllardır bir doğa aşığı ve kampçı. Onların tabirlerine göre sıkı kampçılardan.

Hemen aradım abi biz Kamp yapmak istiyoruz. Senin kamplarına katılabilir miyiz diye. Oda seve seve olabileceğini söyledi ve son iki yıllık kamp serüvenimiz böylelikle başladı. Hemen bizim gruba Deniz, Selin, İdil’e haber verdim ve ilk kampımızı İzmir’in saklı cennetlerinden Karagöl’de yaptık. Herkes hazırlıklarını yaptı ve beraberlerinden dostluklarını da getirdiler. Orada tanıştım Fedai abimle. Orada yarattığımız dostluk uzun zamandır devam etmekte. Münferit ve birlikte sonrasında kamp yapma şansımız oldu.

Dostluklar büyüdü. Yeni arkadaşlarla tanıştırdı bizi bu serüven. İşte bu deneyimlerimizi anlatma şansını bulduk Publik Market’te. Organizasyonu düzenleyen sevgili Fatih Uysal beni aradı. Özgür sizin kamplarınızı ilgi ile izliyorum. Bu deneyimlerinizi anlatır mısınız dediğinde hemen ekibi topladım.

Ekip diyorum çünkü kamp işinde öğretilerden en önemlisi takım olmak. Doğa da modern toplumun nimetlerinden uzaksınız ve takım arkadaşınız her zaman sizin yanınızda. Kamp işi paylaşım işi, sadece sofrayı, ateşi paylaşmıyoruz. Ortadaki işi de paylaşıyoruz. Ciddi bir organizasyon şeması çiziliyor resmi olmasa da. Herkesin bir rolü oluyor, oluşuyor. Herkesin sorduğu insanlar var deneyimlerine güvendiği. Bizler kampımızı ailelerimiz ile yapıyoruz. Çocuklarımız bizlerle birlikte. Onlara müthiş deneyimler yaşatıyoruz. Ağaç sevgisinden bahsediyoruz. Doğayı öğreniyorlar. Gelecek nesillere bu bilinçle insan yetiştirme çabamız.

Ve çok eğleniyoruz. Bol gülüyoruz. Ama en çok, doyuyoruz. Her defasında kamp yemeklerinin üstüne koyuyoruz. Önceden marine edilmiş dana pirzolalar mı istersiniz, iste pişirilmiş bonfileler mi dersiniz. Pişiler, kokoreçler hatta cağ kebabı bile yaptığımız oldu.

Sizin hiç kamp deneyiminiz oldu mu? Olanlar lütfen bana yazsınlar. Neler yaşıyorlar, neler hissediyorlar? Hatta önerecekleri kamp lokasyon bilgisi de paylaşırlarsa çok mutlu olurum. Son dönemde kampçılığa meraklı çok insan var. Kamp malzemelerinin sayısı artmaya başladı.

Zincir mağazalarda Kamp ile ilgili herkese uygun malzemeler bulunabiliyor. Deneyimi olmayan meraklıları bunu yaşamaya davet ediyorum.

Biz kamplarımızda çok eğleniyor ve dost oluyoruz. Bu deneyimleri anlattığımız Publik Market’e katılan tüm dinleyiciler için bizde günün anlamı dolayısı ile birer ağaç hediye etme fikrini paylaştık. İzmir’in küllerinden doğması için bizimde bir katkımız olsun istedik. Ağaçları sipariş ettim. Yakında bakarsınız birlikte dikeriz.

Gelelim bu hafta yemek ile ilgili kısmımıza. Size kampınızda yapmak için güzel bir köfte tarifi yazmak istiyorum. Deneyin, benim yaptığımı deneyenler çok beğeniyor.

Köfte Tarifi

600 gr Dana Kıyma(Tercihen Kaburgadan yağlı kısmından olsun)

1 adet yumurta

1 tatlı kaşığı biber salçası

Karabiber

Hazırlanışı;

Köftenin iç harcı için yumurtayı rondoya alıyorum. Soğanın kabuklarını soyarak rondoya ekliyorum. Son olarak sarımsakları da ilave edelim, malzemelerimizi rondodan geçirelim. Maydanozu ince ince doğrayalım. Geniş bir yoğurma kabına kıymamızı, maydanozları, soğanlı karışımı, galeta ununu, tuzu, kimyonu, üzüm pekmezini, karbonatı, domates veya biber salçasını ve son olarak ta karabiberi ekleyerek yoğurmaya başlayalım. Köfte harcını güzelce yoğurduktan sonra birkaç saat dinlenmeye bırakıyorum. Dinlenen köfte harcından parçalar alarak şekillendirmeye başlıyorum. Köfte harcım bitene kadar şekillendirmeye devam ediyorum.

Köfteleri kamp ateşimizde diler döküm tavada dilerseniz ızgarada pişirin.