Arhavi Atatürk Ortaokulu'nda 4 yıldır düzenlenenen 'Ege turu' bu yıl da gerçekleştirildi. Atatürk Ortaokulu Müdür Yardımcısı Bora Duymuş başkanlığında, 2 rehber öğretmenin de yardımcılığını üstlendiği bu yıl ki geziye 49 öğrenci katıldı. Denizli'de Pamukkale, İzmir'de Efes Antik Kenti'ni ve Aydın'ın Kuşadası ilçesini gezen öğrencilerin turu İzmir'in Foça ilçesine ulaştı. Foça'da tarihi surlar, Beşkapılar Kalesi, Herodot Duvarı ve Antik Tiyatro kalıntıları ile Küçükdeniz Sahili'ni gezdi, Demokrasi Meydanı'ndaki Balıkçı Heykeli önünde hatıra fotoğrafı çektirdi. Atatürk Ortaokulu Müdür Yardımcısı Bora Duymuş, öğrenciliğinin bir kaç yılını Foça'da geçirdiğini belirterek, "Öğrencilerimizle her yıl yaptığımız Ege turlarına Foça'yı mutlaka ekliyoruz. Benim gibi öğrencilerim de Foça aşığı olup, çıktı. Gezilerimizde Foça'yı adeta bir üs olarak planlıyoruz. Foça'nın kendine has yapısının olması, tarihi ve turistik özelliklerinin yanı sıra sakin olması, tarihi alanlarının rahatça gezilebiliyor olması bizi buraya çekiyor. Çocuklarımın da zaman içinde buranın kendine has özelliklerini sevdiğini görüyorum. Buraya gelirken Bağarası'ndan geçiyoruz. Orası da güzel bir yerleşke. 1995 yılında Foça'dan ayrıldım. O tarihten bu yana genelde her şey yerli yerinde kalmış. Sadece ufak tefek işletmeler eklenmiş.  Foça kendine has küçük bir yer" dedi.
Öğrencilerden Müzeyyen Hatinoğlu da daha yeni gelmelerine ve henüz her yerini görmemelerine rağmen Foça'da manzara ve havayı çok güzel bulduklarını söyledi. Hatinoğlu, "Turumuzun diğer yerlerine kıyasla Foça, bize çok daha güzel geldi. Daha rahat geziyoruz. Deniz ve tarih içiçe. Sakin. Mükemmel" dedi.

Öğrencilerin Aliağa ve Bergama ilçelerini de ziyaret ettikten sonra dönüş yolculuğuna geçeceği, dönüş yolu güzergahındaki Kurtuluş Savaşı'nın en zorlu muharebelerinin yaşandığı Kütahya'nın Dumlupınar ilçesini de gezecekleri öğrenildi.