GÜNDEME BAKIŞ- Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, Gündeme Bakış’a birbirinden çarpıcı açıklamalarda bulundu. Pandemi dönemiyle ilgili değerlendirmede bulunan Oran, “Pademi sürecinde biz sadece halkın sağlığını, bu süreçte mutlu ve huzurlu olmaları için çalışıyoruz. Bu pandemi bittikten sonra Süleyman Demirel’in dediği gibi, ‘nerde kalmıştık’ diyerek çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.

‘PANDEMİDEN EN AZ ÇEŞME ETKİLENECEK’ DEDİK, ÖYLE DE OLDU
Yaz sezonunda Çeşme’nin pandemiden çok fazla etkilenmediğini vurgulayan Oran, “Sezon başında Çeşme pandemi dönemini en az zararla çıkacak demiştim ve dediğim oldu. Çünkü bizim müşteri potansiyelimizin yüzde 98-99’u geldi. Yerli turistimiz yazlıkçımız tatilini yaptı.  Otellerdeki doluluk oranı yüzde 40’larda 50’lerde. Bu sezon ortasında yüzde 99’lardaydı. Şuanda da bütün yazlıkçılarımız huzur ve güvenle tatillerini sürdürmeye devam ediyor. Müşteri potansiyelimiz yerli olması bizim için avantaja dönüştü. Yatırımcımız, esnafımız mutlular” diye konuştu.

ÇEŞME’NİN TÜM PLAJLARINA TALİBİZ
Başkan Oran Çeşme Belediyesi kontrolünde olan tek plajın Ilıca olduğunu, burasının da girişlerini ücretsiz yaptıklarını belirtti. İzmir Valiliğinden diğer plajlar için yetki isteyen Oran, “Pandemide ezberleri bozan bir süreç geçiriyoruz. Alışılmadık bir belediyecilikle karşı karşıyayız. Çeşme Belediyesi olarak bu duruma çabuk adapte olup, duruma göre vaziyet aldık. Şuanda da aynı pozisyonda da devam ediyoruz.  Çeşme Belediyesi’nin yetkisinde olan tek plaj Ilıca Plajı’dır. Böyle bilinmiyor ama doğrusu budur. Diğerleri İmar ve Şehircilik Bakanlığımızın uhdesinde bulunuyor. Bununla ilgili bir önceki Valimize (Erol Ayyıldız)  taleplerimizi resmi olarak iletmiştik. Çeşme Belediyesi’nin plaj işletmesi referansı tarihinde ilk defa mavi bayrak alan Ilıca Plajı’dır. Valiliğe ‘sizlerden şu şu plajları da istiyoruz’ dedik. Bize verilmesi halinde girişi ücretsiz ve her türlü bakımını yapacağımızı söyledik. Ama Valimizin görev yeri değişti, daha sonra da bize bir geri dönüş olmadı. Tekrar söylemek istiyorum, biz Çeşme sınırları içerisinde olan bütün halk plajlarına talibiz” açıklamasında bulundu.

EZBER BOZAN BİR BELEDİYECİLİK YAPIYORUZ
Seçim vaatlerinde ezber bozan bir belediyecilik yapacaklarını söylediğini hatırlatan Çeşme Belediye Başkanı CHP’li Oran bu hedefini gerçekleştirdiğini kaydederek, “Halk belediye başkanına dokunabilir hale geldi. Sosyal belediyecilikle tanıştı ve tanışmaya da devam ediyor. Çeşme Belediyesi klinik psikolog ve sosyologlarıyla halkın her türlü derdini dinlemeye ve derman olmaya çalışıyor. Hasta nakil araçlarımız var, vatandaşlarımızı taşıyıp evde bakmaya başladık. Her bütçeye uygun restoranlarımızda gelip hizmet almaya başladılar. Biz dar gelirli kesime daha çok hitap etmeye çalışıyoruz. Bu da sosyal belediyeciliğin getirdiği bir anlayıştır” dedi.

ŞİMDİLİK BİR SORUN YOK
Çeşme Turizm Projesi hayata geçmesi halinde ilçede turizmin yıl geneline yayılacağını, gelinen noktaya kadar bir sorun olmadığını ifade eden Oran şunları söyledi:
“Şuana kadar geldiğimiz noktada ortak akılla Çeşme’nin doğasını, değerlerini koruyarak ve sezonunu uzatacak bir fikirden bahsediyor. Bunun projeye dönüştürülmesi bir komisyon kuruldu. Şuana kadar geldiğimiz noktaya kadar olan süreçte altına imzamızı atarız. Bundan sonra da ümit ediyorum, bütün gelişmeler konuşulduğu gibi ilerler ve Çeşme’nin makus tarihini kırarız. 60 ile 90 gün arasına sıkışmış sezonu bir seneye yayarız.  Şuana kadar kafamızda bir soru işareti bulunmuyor. Biz hiçbir şekilde istemezukçu değiliz. Tam tersi yapıcı olarak yaklaşıyoruz”

NÜFUSUMUZUN 50 BİN OLMASI ÇOK AVANTAJ SAĞLAYACAK
Geçtiğimiz haftalarda Çeşme’nin nüfusunun 50 bine ulaşması için başlattıkları kampanya ile ilgili bilgi veren Oran, “Çeşme’nin adrese dayalı nüfusu 44 bin 400 olarak açıklandı. Ama Çeşme’nin pandemi döneminde gerçek nüfusu 200-250 bin oluyor. Yazın 700-800 bindi. Bayramlarda milyonu geçti. Şuanda da 300-400 bin civarında yer alıyor. Dolaysıyla 10 katı kadar bir durum var. Biz bir çağrıda bulunarak burada yaşayan vatandaşlarımızdan birinci adreslerini Çeşme olarak yapmalarını istedik. Böylelikle, bütçe, personel, yatırım temsiliyet avantajımız olacak. Örneğin, şuan Çeşme Büyükşehir Meclisi’nde 3 meclis üyesi ve belediye başkanıyla temsil ediyor, öyle olunca bu sayı artacak. Norm kadrolarımız büyüyecek. Bunun gibi bir çok artısı var. Eksisi de hiç yok. İnsanlar burada yaşıyor, ellerini taşın altına koymaları gerekiyor. Çağrımız çok olumlu yanıt verdi. Çeşme Nüfus Müdürlüğünde yoğunluk var” diye konuştu.

ÇEŞME’DE YATIRIMLARIN ÖNÜ AÇILMALI
Çeşme’nin gelişmekte olan bir ilçe olduğunu, yatırımların önün açılması gerektiğini belirten Oran, “Çeşme’yi çekim merkezi yapmaya, yatırımlar yapmaya pandemi döneminde de devam ediyoruz. Özellikle turizm imarıyla ilgili çalışmalarımız var. Çeşme gelişmekte olan bir yer, bunun için de yatırımların önünü kesmemek gerekiyor. Ildır’da çıkan yangından sonra bu alanın imara açılması gibi bir şey söz konusu olamaz. Zaten orası tarihi mezarlıktır. Bununla ilgili de çalışmalar devam ediyor” dedi.

‘MAKAMINIZDA BULUNMUYORSUNUZ’ DİYE ŞİKAYET ALIYORUM
Oran, “Çeşme sevdam ile ilk günkü heyecanla çalışmaya devam ediyoruz. Hep dışarıdayız. Vatandaşlarımız bazen ‘makamınızda bulunmuyorsunuz’ diye şikayet ediyor ama biz tüm ekibimizle birlikte sahadayız. Biz oturmaya değil çalışmaya geldik. Seçim kampanyamızda da ‘şimdi Çeşme için çalışma vakti’ demiştik” diye konuştu.

OY ORANIMI YÜZDE 10’UN ÜZERİNDE ARTIRDIM
Seçimlerin ardından oy oranınız de durumda sorusuna yanıt veren Oran, “Seçimlerde yüzde 53,7 oy ile belediye başkanı seçilmiştim. Şimdi bu oy oranının en az yüzde 10 üzerindeyiz” dedi.

ALTYAPI ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR
“Çeşme’nin en büyük problemi alt yapıdır” diyen Oran, Bununla ilgili de İzmir Büyükşehir Belediyemiz çalışmalarını sürdürüyor. İZSU içme suyu ile yatırımları devam ediyor. Atık su yatırımlarıyla ilgili de en kısa zamanda çalışma başlatmasını ümit ediyoruz” diye konuştu.