Halime ERDOĞAN / GÜNDEME BAKIŞ - İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nu Alaçatı Ot Festivali’ne davet ettiğini aktaran Oran, “Ekrem İmamoğlu bizim adaşımız, biz hep birbirimize ‘adaş başkan’ diyoruz. Sağ olsun benim seçim kampanyamda o bana, onun seçim kampanyasında ben ona sosyal medya üzerinden iyi dileklerimizi iletmiştik. Ekrem İmamoğlu’nu geçen sene pandemiden dolayı yapamadığımız Alaçatı ot festivalimize davet ettim. Alaçatı ot festivalinde yine milyonları ağırlamaya hazırlanıyoruz. Normalde Nisan ayının ilk haftasında yaptığımız festivalimizi Ramazana denk geldiği için Mart’ın son haftasında yapacağız. Oraya da Ekrem Başkanı çağırdım, ‘gelin’ dedim, 2 Ekrem beraber festivalimizin açılışını yapacağız” ifadelerini kullandı.

“ÇEŞME’Yİ SOSYAL BELEDİYECİLİKLE TANIŞTIRDIK”

GÜNDEME BAKIŞ’a 2.5 yılını anlatan Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, “2.5 yılda yaptığımız en önemli şey, Çeşme’nin sosyal belediyecilikle tanışmasını sağladık. Biz Çeşme’de gerçek anlamda sosyal belediyecilik yapmak için tüm altyapıyı yapıp, tuğlaları tek tek üst üste koyuyoruz. Çeşmeli’yi de sosyal belediyecilikle tanıştırdık. Birçok şey yaptık ama taçlandırmasını da mecliste oybirliğiyle ve ayakta aldığımız dar gelirli vatandaşlarımıza 412 sosyal konut kararıyla yaptık. Çeşme’de en büyük sorunlardan bir tanesi barınma sorunu. Pandemiden dolayı Çeşme’ye çok büyük bir yüklenme var. Ev fiyatları korkunç, bırakın ev almayı kiralar da çok yüksek. Herkesin kafasında şu soru var, Çeşme’de TOKİ dağıtılırken rivayettir ki, hak edenlerin hepsi alamadı, hak etmeyenlerden de alanlar oldu, burada gelir düzeyinden bahsediyorum. Ben buradan söylüyorum, yapacağımız sosyal konut projesinde herkes hak etmiş olarak, gerçek ihtiyaçlı olarak yer alacak” dedi.

“MEMURLAR DA YARARLANACAK”

“Yapılacak sosyal konutlardan memurlar da faydalanacak mı” sorusunu yanıtlayan Oran, “Ben memurlarımın mağduriyetini çok iyi anlıyorum. Anlayamadığım şey ise, memurlara ait daha önceden yapılmış lojmanların şu anda satılmasını ben anlayamıyorum. Zaten lojman sayısı yetersizken lojmanların satılmasını ben anlayamıyorum. Gecekondu engelleme yasasına uygun olarak yapacağımız sosyal konut projemizde Çeşme’de yeterli sürede ikametgahı olan memurlarda yaralanacaktır. Biz çok yakında açıklayacağımız koşullarla kabul edeceğimiz sosyal konut başvuru formlarını herhangi bir siyasi partinin ilçe başkanlığında değil Türkiye Cumhuriyeti Çeşme Belediyesi yazan binalarımızda kabul edeceğiz. Gecekondu engelleme yasasına uyan başvuruları, 412’yi muhakkak geçecek başvuruları herkesin huzurunda, başkalarının yaptığı gibi değil seçmece usulü değil kurayla belirleyeceğiz. Buradan müjdeleyeyim; Ildır yakınlarına 750 konutluk bir projemiz daha var. Sırada bekliyor. Onların Ekosu, ‘bizim Eko’ diyerek seçtikleri başkanları değil yoldaşları Ekrem Oran Çeşme halkının barınma problemini çözmek için elinden geleni ekonomik şartalar rağmen yapmaya devam ediyor” diye konuştu.

“ÇEŞMEKART AYRICALIK SAĞLAYACAK”

Çeşmekart hakkında bilgi veren Ekrem Oran, “Adresim Çeşme diyenlere bir öncelik, özellik verecek bir kart. Çeşme’de birçok dükkanda indirim sağlayacak, Çeşme’nin özmalı Çeştur işletmelerinde indirim sağlayacak, belediye hizmetlerinde öncelikli sıra alacak şekilde bir kart öngördük. Çok yakında halkımız bu dijital kartla buluşacak. Otoparklar ücretsiz olacak bu kart sahiplerine. Adresim Çeşme diyen herkes bu karta sahip olacak” ifadelerini kullandı.

“SAHİL BAMBAŞKA BİR VİTRİN OLACAK”

Çeşme Belediye Başkanı Oran, “30 sene sonra biz Çeşme meydanımızı yeniledik. Çeşme meydanın ve çarşının en büyük sorunu her yağmurda ciddi su baskınları yemesiydi. Biz İZSU ile birlikte İzmir Büyükşehir Belediyemizle beraber Çeşme çarşısının yağmur suyu altyapısını tamamladık ve yağmur suyunu deniz ulaştırdık. Hazır burası da kazılmışken Cumhuriyet meydanımızı 30 sene sonra yeniledik. Hemen yanı başında bulunan Sahil restoran olarak bilinen Rumların zamanında süpermarket ondan önce de gümrük binası olan belediyemiz tarafından istimlak edilmiş olan binayı da kent kültür müzesi olarak restore ediyoruz. Geçen Cuma günü de Kalemizin önünden Kanuni’nin yaptırdığı kervansaraya kadar bu projenin 2 ve 3’üncü etaplarını ihale ettik, ümit ediyorum ki kısa sürede başlanır, bu yaz Çeşme sahilini bambaşka bir vitrin olarak Çeşme severlerle buluştururuz” dedi.

“KURUMSAL YAPI VE KADROMUZU OLUŞTURDUK”

Belediyedeki kurumsal yapıya yönelik önemli çalışmalar yapıldığını kaydeden Oran, “Çeşme’de sadece deniz, kum, güneş yok. Çeşme’de kültür, arkeoloji, gastronomi, yelken, sörf, spor, termal var ve yıllar sonra Şifne Termal otelimiz halkımızın kullanabileceği kaliteye geldi. Çeşme’de biz turizm yelpazesini büyütüyoruz, Turizmin 12 aya uzaması için elimizden geleni yapıyoruz, 4-5 ayı şimdiden yakaladık. Şu anda Çeşme’de hala ciddi hareket var. Çeşme’de güzel bir yılbaşı var. Cumhuriyet Meydanı ve Alaçatı’da yılbaşı partilerimiz var. Çiftlik köyümüzde, Ilıca’mızda, Dalyanımızda çok eğlenceli, programlar hazırlanıyor. Çeşme’de bunların yanında üretim, tarım var. İlkokuldayken bize hep kendi kendine yeten 7 ülkeden birisiyiz diye öğrettiler ama Çeşme’de ve Türkiye’nin her yerinde ekilmeyen tarım arazileri var. Biz göreve gelir gelmez bunu gördük ve Tarım Arazileri Müdürlüğümüzü kurduk. Gelir gelmez kurduğumuz 2 müdürlük var, birisi dünya markası Çeşme’nin Çevre Koruma Müdürlüğü yoktu, bunu kurduk, diğeri de Tarım Arazileri Müdürlüğü. Belediyemizde çevre mühendisleri yoktu şimdi çevre mühendislerimiz, gıda mühendisimiz, jeoloji mühendisimiz, biyolog, klinik psikolog, ziraat mühendislerimiz, peyzaj mühendislerimiz var. Bunlar yoktu. Bunların hepsini aldık, kadromuzu, kurumsal yapımızı, araç filomuzu güçlendirdik. Bunları yaparken de Tarımsal Hizmetler Müdürlüğümüzü kurduk. Tarımsal Hizmetler Müdürlüğümüze de tam 1 ay evvel benim traktörüm yom diyen rençperlerimiz, çiftçilerimiz için bu müdürlüğümüze traktörler de aldık, onların süremediği tarlaları biz sürüyoruz” açıklamasında bulundu.

“EKMEĞİ 2 LİRADAN SATIYORUZ”

Tarım çalışmaları hakkında bilgi veren Oran, “Büyükşehir Belediye Başkanımız ‘Başka bir tarım mümkün’ dedi. Biz de ondan aldığımız el ile, ışık ile bu müdürlüğü kurduk. Seferihisar’dan karakılçık buğdayını aldık, geldik. 2 sene evvel 67 köylümüze dağıttık. Köylümüze, ‘Al bunu dik, biz senden tohum parası istemiyoruz, aldığın tohum kadar tohumluğu hasadında geri alacağız senden. Mahsulünü de Çeştur’dan satın alma garantisi veriyoruz. Senin ürününü ekmeğe çevirip halkımıza sunacağız’ dedik. İlk sene 17 ton buğday satın aldık, bu sene 70 ton oldu. Bu sene 4 katına çıktık. Çünkü çiftçimiz karakılçık buğdayından para kazandığını gördü. Bu buğday bizim topraklarımıza çok uygun. Aldığımız ürünü taş değirmenlerimizde un haline getiriyoruz. Ondan sonra da Çeştur’umuza bağlı Çeşme Halk ekmekte karakılçık ekmeği olarak sunuyoruz. Çeşme Halk ekmekte Çeşme Belediyesi halkı için 2 liradan ekmek satmaya devam ediyor. Dayanabildiğimiz kadar dayanacağız, halkımızla birlikte biz de dayanıyoruz, 2 liradan ekmeğimizi satmaya devam ediyoruz. Çeştur tesislerimizde uygun fiyatlarla hizmet etmek için mücadele ediyoruz, direniyoruz” dedi.

“ILICA’YA İADE-İ İTİBAR”

Çeşme’deki turizmi 12 aya çıkartmak istediğini anlatan Oran, “Otellerimiz hafta sonu doluyor ama biz hafta içi de otelleri dolan bir Çeşme hayal ediyoruz. Bunun için de Ilıca’da otoparkın karşısındaki atıl duran arazimize günübirlik termal tesis yapıyoruz. Bunun projesi bitmek üzere çok yakında ihalesine çıkılacakken ülkemizde yaşananlardan dolayı bir sorun oluştu ama gerekli finansmanı sağlayıp, ihaleye çıkacağız. 1873’te belediye olan Alaçatı’mıza yeniden belediye olana kadar gözümüzün nuru gibi bakıyoruz. 1500-2000 civarında Çeşme ve Alaçatı’da kapalı butik otelimiz var. Bu otellerimizin çalışabilmesi için Ilıca’da günübirlik termal tesis yapıyoruz. Tek katlı, yataksız, 2 kapalı, 2 açık termal havuzu, masaj odaları olan, buhar banyosuyla, fitness salonlarıyla tesis yapıyoruz. İzmir suikastında günlerce Atamızı misafir eden Ilıca’ya yıllar sonra iade-i itibar yapıyoruz. Ilıca’yı yeniden hareketlendiriyoruz. Yıldızburnu’muza çok güzel bir yürüyüş yolu yaptık, buradaki sıcak suyumuzu da sahiplenmek üzere projemizi hazırladık. Çeşme’nin yüzük taşı olan Ilıca’mızı nasıl Ilıca Plajını şezlong, şemsiye işgalinden kurtarıp halkın kullanımına ücretsiz açtıysak, Ilıca’mızı da herkesin yeniden üstüne başına dikkat ederek geleceği bir yer yapacağız. Eskiden öyle gidilirmiş, Ilıca’yı Teksas görüntüsünden uzaklaştırarak Ilıca’ya iade-i itibar yapıyoruz” diye konuştu.