GÜNDEME BAKIŞ - Görev süreci boyunca yaptığı çalışmalara hakkında açıklamalarda bulunan Kayalar, “Menderesimizin altyapı, doğalgaz, hastane ve sahilde sorunları vardı. Bunları hızlı bir şekilde müdahale ettik. 2024’e kadar Menderes’e doğalgazı yaymış olacağız. İki yılda 18 tane yeni park kazandırdık.  Her yıl hedefimiz 10 park yapmak oldu. Geçen yıl 10, bu yıl için 8 tane yaptık” dedi.

TARIMDA ÖNEMLİ PROJELER OLACAK
Tarımda ile ilgili çalışmaları hakkında bilgiler veren Kayalar, “Kara kılçık buğdayını ektik. Pandemi süresince zor durumda olan vatandaşlarımız için Büyükşehir’imiz kooperatifler üzerinden alım yaptı. 135 dönüm alanı Büyükşehirimize verdik. Burada kurutma, soğuk hava ve şaşal suyu şişeleme fabrikası yapılacak. Gerçekten çok güzel bir proje olacak. Proje için ihaleye çıkma aşamasında. İnşallah 2022 yılında bu proje başlama aşamasına gelecek. Tarım konusunda Menderes’te çok güzel projeler olacak” diye konuştu.

TESİSLERİMİZDE ÇAY 2,5, SU 1,5 TL
Menderes’in yaz sezonuna hazır olduğunu kaydeden Kayalar, “Yaklaşık 45 kilometre sahilimiz var. Kış nüfusumuz 100 bini geçti. Sahilimiz yaza hazır. 3 tane plajımızda mavi bayrağımızı aldık. 5 tane kafeterya açtık. 1 Temmuz'dan itibaren her şey daha da güzel olacak. Bütün vatandaşlarımızı kafe ve sosyal tesislere bekliyorum. Geçen yıla göre hiç zam yapmadık. Çay 2.5, su ise 1,5 TL örneğin” diye konuştu.

BELEDİYENİN GELİR SIKINTISI VAR
Özellikle pandemi ile birlikte belediyenin gelirlerinde ciddi bir düşüş olduğunu vurgulayan Kayalar, “İller bankasında gelen payımız 1 milyon civarında arttı. Meclis üyesi sayımız artacak. Ama burada bir sıkıntı var. Bizim geçen dönemden kalan kredilerimiz olduğu için yaklaşık 2,5 milyon TL’miz kesiliyor. Bütün belediyeler şirket değil. Vergilerle dönüyor. Pandemide çok büyük sıkıntı var. Vatandaşımız zor durumda. Bizim 12 milyon TL’lik vergimiz var bunun 3 milyonunu toplayabildik. İnsanlar ödeyemiyor” dedi.

180 MİLYONLUK BORCUN 30 MİLYONUNU ÖDEDİK
Belediyenin mali tablosuyla ilgili bilgiler veren Kayalar, “Gerçekten maddi sıkıntılarla aldık, şu anda maddi sıkıntılar var. Ama biz bunları hiçbir zaman bahane olarak kabul etmedik. Şimdiye kadar 30 milyon TL borç ödedik. 135 bin milyon borcumuz var. Bir de İller Bankası’nda proje bazlı 42 milyonluk borcumuz vardı. Yaklaşık 180 milyon TL idi. Bunun için AKP önerge verdi. Müfettiş, denetleme yaptı. Bunun doğru olduğu ortaya çıktı. Maaşları bazen parça parça ödüyoruz ama ayı geçirmeden ödüyoruz. Pandemi sürecinde insanlar çok sıkıntıda. Biz de personelimizi mağdur etmemeye çalışıyoruz. Sendikaya geçirdik. En düşük maaşı ücreti 3 bin 500 TL yaptık” dedi.

MENDERES’E MODERN BİR TESİS OLACAK
Kentte tartışma konusu olan ve Menderes ilçe sınırlarında yapılması düşünülen Katı atık bertaraf tesisiyle ilgili konuşan Başkan Kayalar, “İzmir’de Bergama, Ödemiş, Menderes’te yapılması planladı. Ödemiş’te yapıldı. Bergama’da inşaatı yapılıyor. Şuanda Menderes’te ÇED süreci var. Olumlu çıkarsa tesis yapılacak. Bunu dünyanın her yerinde var, AK Partili belediyeler de yapıyor. Burayı insanlar çöplük gibi olarak düşünmesin. Katı entegre tesisi olacak. Vahşi depolama olmayacak. Biz bunun benzerini Ankara’da gördük. Yanında bir AVM var. Ne koku ne de bir sıkıntı var. Menderes’e 26, Selçuk’a ise 12 kilometre yakınlıkta yapılacak. Yapılan tesis İzmir’in en modern tesisi olacak. Baraja 9 kilometre uzaklıkta olacak. Tesisin komple izolasyonu yapılacak. Yani alta su sızıntı olmayacak. Bu tesisin yolu otobandan Taş Ocakları’ndan yani Torbalı’dan geçecek. Menderes’e sorun yaşatacak bir durum değil. Bazıları ve eski başkandan dolayı siyasi bakıyorlar. Projeye öcü gibi baktırmaya çalışıyorlar. Ama bu tesisler şehirlerin ortasında kuruyorlar” dedib

4 BÜYÜK PROJEYE BAŞLADIK
Muhalefetin “Yıllardır bir şey yapılmadı” eleştirilerine yanıt veren Kayalar şunları söyledi:
“Menderes’te ilk defa bir kreş, kadın dayanışma, giyim markası yaptık. Asfaltlama çalışmaları yapıyoruz. Seçimlerden üç ay önce ocak ve şubat aylarında asfaltlama yapılmış. Kışın yapıldığı için bu asfaltların hepsi dökülüyor. Bunu da 13 milyon kredi çekerek yapmışlar. Bu borçların hepsi bize kaldı, ödüyoruz. Ödeyelim sıkıntı yok ama asfaltların parçalanması ve bizim tekrar yapmamız bizi üzüyor.  Büyükşehir ile birlikte Özdere Gençlik Kamp Merkezi projesini yapıyoruz. İnşallah Tunç Başkanımızla birlikte bu projeyi 9 Eylül’e yetiştirmeye çalışıyoruz. Burada öğrenciler kamp yapıp spor yapacaklar. Denize sıfır bir alan. Bunun yanı sıra Tekeli’de 135 dönümlük bir alan var bu proje yapılacak. Meydan düzenlemesi yapılacak. Görece’deki rekreasyon alanı için müjdeyi Başkanımızdan aldık. 80 dönümlük alan 20 yıla yakındır atıl bir durumda kalmıştı. Bunun için çalışma yapacağız. 63 proje ile gelmiştik. Bunun yaklaşık yüzde 33’ünü 500 gün içerisinde yaptık. Amacımız bu projelerin yüzde 70’ni yapmak. Biz bunu başaracağız. Vatandaşımızın karşısına bu şekilde çıkacağız. Çok güzel projeler var, vatandaşlarımız biraz sabretsinler. Şuan 70-100 bin metrekarelik bir alanda kilit parke yapıyoruz. Merkezden çalışmalarımıza başladık. Görece Rekreasyon alan, birçok cadde asfaltlama çalışması, Tekeli’deki kurutma, soğuk hava ve şaşal su işleme tesisi ve Özdere Gençlik Kamp Merkezi gibi 4 büyük projeyi başlattık. Bu bir iki sene içerisinde Mendereslilerin hizmetine sunulacak.”

HASTANE MART AYI SONUNDA HİZMETE GİRECEK
“Menderes’in en büyük sorunu hastanedir” diyen Kayalar şunları söyledi:
“Yaptığımız anketlerde, çalışmalarda bu çıktı. Sağlık Bakanlığımıza bu konu hakkında çağrıda bulunduk. Şuanda Sağlık Bakanlığımız ihale açtı. Mart ayı sonu gibi inşallah hizmete girer. İnşallah Sağlık Bakanımız Fahrettin Koca da açılışa gelir. 75 yataklı bir hastane gelecek. Vatandaşlarımız çevre ilçelere gidiyor. Büyük sıkıntı yaşıyorlar.”

İYİ Kİ YAPMIŞIZ
Gümüldür mahallesi için yapılan imar düzenlemesi hakkında ise Kayalar, “Gümüldür’de seçildiğimizde büyük bir sıkıntı vardı. Vatandaş 13 yıldır bu imar planlarını bekliyordu. Bu planları acil bir şekilde başlamamız gerektiğine karar verdik ve başladık. Çünkü deprem oldu bildiğiniz gibi. Orada bir çok vatandaşımız mağdur olacaktı. Planları hazırlayıp meclise sunup, Büyükşehir’e gönderdik. Gümüldür’de geçmiş planlar yapılmış fakat Bakanlığa bildirilmemiş. Bu nedenle de geçerli sayılmamış. Vatandaş inşaat yapamıyor. Ağır hasarlı bir evi vatandaş yıksa, yerine bina yapamıyor. Çok büyük bir mağduriyet var. İyi buna bir sene önce başlamıştık. Büyükşehir’den geçip askıya çıkacak. Biz bunu Özdere’de de sürdürüyoruz. Sahilde böylece hiçbir sıkıntı kalmayacak.  Depremden sonra bütün alanda hasar tespiti çalışması yaptırdık. Sahil bölgesinde evler iki katlı olduğu için çok büyük sıkıntı yok. Merkeze doğru beş katlı binalar bulunuyor. Onlarda 1998 yasasından önce yapıldığı için bazılarında sıkıntı var. Menderes Belediyesi olarak deprem eğitimi yapacağız” diye konuştu.