Halime ERDOĞAN / GÜNDEME BAKIŞ - Foça Belediye Başkanı CHP’li Fatih Gürbüz yaz sezonuna hazır olduklarını söyledi. İlçede Kovid-19 salgınına karşı her türlü önlemin alındığını belirten Gürbüz, “Hem esnafımız hem de belediye olarak biz her türlü önlemi aldık. Bu virüs ülkemizden gidene kadar da yapılan tüm çalışmaları aralıksız devam ettireceğiz. İlçemizde zaten maske dağıtımı, cami, park, ATM, kuaför, berber, sokak, cadde, taksi, dolmuş durakları, okullar, sağlık ocakları yani insanlarımızın temasta bulunacağı her yer 11 Mart’tan itibaren ekiplerimiz tarafından düzenli olarak dezenfekte ediliyordu. Pandemi sona erene dek devam edecek. Yaz sezonu açılışı için tarih açıklanır açıklanmaz kolları sıvadık. Tüm restoran, kafeterya, açık alan, sahil temizliklerine başladık. Plajlarımızda bilim kurulunun öngördüğü tüm tedbirler alındı. Sahil bantlarımızda şezlonglar arası mesafeler 3 metre olarak ayarlandı. Büyük alanları halk plajı olarak açtık. Biz de ekiplerimizle birlikte giderek hem dezenfekte, hem bilgilendirme, hem de denetleme yaptık. Otellerimizde hijyen çalışmaları yapıldı. Havlu, çarşaf, insanların birbiri ile teması, mutfak yani aklınıza gelebilen tüm önlem ve tedbirler alındı. Yaz sezonuna hazırız. Tatil yapmak, doğayla iç içe olmak, huzurlu olmak, denizin, güneşin tadını çıkarmak isteyen herkesi Foça’ya bekliyoruz. Herkes gönül rahatlığıyla ilçemize gelebilir” dedi.

“25 BİN MASKE DAĞITTIK”
Foçalı kadınların maske ürettiğini ifade eden Başkan Fatih Gürbüz, “İlçemizde Foçalı kadınlarımız maske üretiyor. Maskelerimizi de ücretsiz olarak dağıtıyoruz. Otobüs durakları, taksi durakları, hastane, jandarma, emniyet, 65 yaş üstü, 18 yaş altı, Pazar yerleri gibi alanlarda dağıtımı yaptık ayrıca muhtarlıklara bıraktık, bugüne de 25 bin maske dağıtımı yapıldı. Yaz sezonunda da ilçe içinde maske dağıtımı yapılmaya devam edilecek. Sahil bantlarımız da denetlenecek ve dezenfekte edilecek. Foça çok özel bir ilçe, efsanelerde geçen bir ilçe, yazın ayrı güzel, kışın ayrı güzel. Çok farklı seçeneklerde denizin, yeşilin, doğanın güzelliğinin yaşanabileceği bir yer. Biz de insanlar bu özel ilçede gönül rahatlığıyla olabilsinler diye çalışmalarımızı hız kesmeden devam ettiriyoruz ve ettireceğiz” dedi.