Foça Kitap Kulübü tarafından 14 yıldır düzenlenen Foça Kitap Şenliği Nihat Dirim Barış ve Demokrasi Meydanı'nda gerçekleştirildi. Kulüp üyeleri yıl boyu ilçe ve ilçe dışındaki bağışçılardan topladıkları ve kategorilere ayırarak stantlara yerleştirdikleri kitapların dağıtımına da nezaret etti. Birçoğu Foça'yı ziyarete ve hafta sonu tatilini değerlendirmeye gelenlerden oluşan kitapseverler yüzlerce kitap arasından ilgi duydukları tür ve konularda olanları seçme fırsatı buldu. Çocuklar ve gençlerinde ilgi gösterdiği stantlarda, kitap sohbetlerinin de yapıldı.
KİTAP DAĞITMAK OKUMAK OKUTMAK İYİDİR
Şenliğe olan ilgiden çok memnun olduklarını belirten Foça Kitap Kulübü Başkanı Alptekin Aydın, 'Foça Kitap Kulübü olarak Foça'daki gönüllü kitapseverlerle beraber üç haftada bir toplanıp, kitap okuyoruz. Okuduğumuz kitapları paylaşıyoruz. Kendi bütçelerimizle satın aldığımız kitapları aramızda değişiyoruz. Foça'dan, İzmir'den ve İzmir dışından, çokta bağışçımız var. Bu gelen kitap bağışları ile kitapları roman, öykü, şiir, güncel siyaset gibi konularda klasifiye edip, senede bir kere, bu sene 14'üncüsünü yaptığımız kitap şenliğimize getiriyoruz. Kitap şenliklerimizde halkımıza ve bugün Foçamızı ziyaret edenlere ücretsiz olarak dağıtıyoruz. 'Kitap dağıtmak, okumak, okutmak iyidir. Bize moral verir.' mottomuz var. 'İyilik iyidir' mottomuz var. Dolayısıyla herkesi kitap okumaya davet ediyoruz. Her sene gelenekselleştirdiğimiz bu kitap şenliğini, haziran ayının son haftasında, çocuklarımızın LGS ve YKS sınavları geçtikten sonraki ilk hafta sonu hayata geçirerek, onlarında istifade etmesini sağlamaya çalışıyoruz. Bu sene dağıtılmak üzere 2 bin 600 kitap hazırladık. Bu kitaplar da her çeşit siyasi görüşe, her yaşa, gence, yaşlıya, orta yaşlıya hitap edecek romanlar, öyküler, şiir kitaplar var. Çocuklarımız için de itaplarımız var' dedi.(DHA)