Sarıgöl'ün Dindarlı Mahallesi'nde sabahın erken saatlerinde Gözlübaba Dağı'nın zirvesinde toplanan çiftçiler, 'Olcak Dede' geleneğine göre yanlarında getirdikleri 37 küçükbaşı kurban olarak kesti. Kadınlar kazanlarda yemekler hazırladı. Öğle namazı sonrası yapılan bereket ve şükür duasının ardından yemekler yenildi. Dindarlı'nın yanı sıra çevre kırsal mahallelerden de katılımın olduğu etkinlikte; çiftçiler, gelecek yıl tekrar bir araya gelmek için birbirlerine söz verdi. Eski Dindarlı Mahallesi muhtarı Yahya Birgili, 'Olcak Dede' geleneğinin iki asrı aşkın bir zamandan beri gerçekleştirildiğini belirtip, 'Bu gelenek dedelerimiz zamanından beri yapılmakta. Her yıl mayıs ayının ilk cumartesi günü olur. Yağmur yağmadığı yıllarda yağmur duası da yaparız. Bol yağışlı olduğu yıllarda bereket ve şükür duası için bir araya geliriz. Buraya gelen çiftçiler bütçelerine göre yanlarında mutlaka yiyecek getirir, birlikte yenir' dedi. (DHA)
208 yıllık 'Olcak Dede' geleneği; dualar edildi, kurbanlar kesildi
Manisa'nın Sarıgöl ilçesi Dindarlı Mahallesi'nde 208 yıllık Olcak Dede geleneği kapsamında yüzlerce çiftçi, kurban kesip yemek yedi, birlikte dua etti.
Trend Haberler
CHP’li Güç’ten çok konuşulacak sözler: “Beni atadılar diyen kişiyi çay içirip buradan yollarız”
CHP Genel Merkezinde “İzmir” mesaisi: Masaya Başak ve Şan ismi de geldi!
Ünlü oyuncu Ece İrtem'in cenazesi İzmir'de defnedilecek
Çiğli’de 6 taşınmazın satışına onay: Mecliste tansiyon yükseldi
Tabip Odası Başkanı Ergör’den Tugay’a destek: Hekim bakışıyla güçlü bir yerel hizmet modeli oluşuyor
Güç’ten ilçe başkanlarına “Kılıçdaroğlu” talimatı: Görevden alma ihtimaline karşı ilde nöbet!
Genç yetenekler İzmir’in gururu oldu
CHP'den AK Parti'ye geçmişti: Belediye başkanına saldırı girişimi!
Alsancak Yolcu Limanı için acil çağrı: İzmir kruvaziyerde geride kaldı
İZBETON eski Genel Müdürü Kaya o dosyadan tahliye aldı




